1 Aralık 2013 Pazar

EMEKTAR YOĞURT KABI

 
Sandığınız gibi bir börek tarifi için değil okuyacağınız yazı..
Emektar yoğurt kabının hikayesi!
Eşimin annesi- annem özellikle anılarına ,manevi değerlerine çok önem verir. Annesinden kalan ve hala giydiği bir yeleği , mutfağında kullandığı eski alüminyum bir tabağı , kulağında anne yadigarı mavi taşlı küpeleri hala vardır. 
Hatta bir gün kullandığı bir battaniyeyi gösterdi. Kenarlarında beyaz şeritleri olan koyu yeşil bir battaniye... Çok güzel ve oldukça nostaljikti. Öğrendim ki 40 yıl önce almış.
Annem eşyalarını gerçekten özenle ve dikkatle kullanıyor. Ayrıca israfı da hiç sevmiyor, tüm eski insanlar gibi!  Annemin , çeşmeden  kaseye doldurduğu suyu ziyan olmasın diye dökmediğine bile şahit oldum.
Sanırım bizler her şeyi fazlasıyla hızlı tüketiyoruz.
 
 

Son ziyaretimizde her zaman yaptığı börek için mutfaktaydı.

 
 
 
 
 
Annemin böreğin iç harcını hazırladığı kabı dikkatimi çekti. Üzerinde yazıların silindiği ancak dikkatlice bakıldığında 'yoğurt' yazan kısmı nispeten okuyabildiğiniz...
 
Peki nedir bu yoğurt kabının hikayesi? Hikaye kısa ve oldukça güzel..
 
Annem bu kabın annesinden kaldığını söyledi. Annem 73 yaşında ve annesi vefat edeli de 20 yıl olmuş. Anneme geldiği bir ziyaretinde yoğurt getirmiş. Ancak annesi bu olaydan kısa zaman sonra vefat edince de kabı atmaya kıyamamış ve o gün bugündür de kullanıyormuş.

Annemden bu kadar bahsetmişken onun fotoğrafını eklemeden olmaz biliyorum.

Önce anneme sordum , '' Anne bloğa senin fotoğraflarını da ekleyebilir miyim '' diye ,

Annem o nedir diye sordu önce, yaptığım kısa açıklamadan sonra ''tabi kızım'' dedi.

Ertesi gün beni aradı ve fikrini değiştirmişti , o gece neler düşündü ve vazgeçti bilmiyorum ama işte bu yüzden ben de onun fotoları eklemekten vazgeçtim. Ama ne olurda olsun yayınladığım fotoğrafları ben beğendim ve verdiği pozlar için çok teşekkür ederim.



 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder