15 Şubat 2014 Cumartesi

YUMURTALI PIRASA KAVURMASI


 
Şimdilerde havanın durumu malum herkesin dilinde. Şubat ayında bahar havası yaşıyoruz. Bütün yıl oğlumla kar yağmasını dört gözle beklerken , maalesef  ben kar konusunda tamamen umudumu yitirmiş durumdayım. Hatta şu aralar kar değil yağmur yağsa diye dua ediyoruz.
 
Oğlumla akşam eve dönüş yolunda yaptığımız sohbetlerin birinde ;
 
''Anne ben yağmuru hiç sevmiyorum ''
 
''Ama yağmur çok güzel , gökyüzü bize su veriyor. Ağaçların , bitkilerin , bizim suya ihtiyacımız var. ''
 
''Ama ben marketten su alacağım ve ağaçlara dökeceğim. Bitince dolduracağım yine dökeceğim , yağmur yağmasın''
 
Bazen oğlumdan bunun gibi ilginç yorumlar geliyor ve sohbet etme çok keyifli oluyor tabi.
 
 

Yaklaşık iki hafta önce , oğlumla yarıyıl tatili nedeniyle evdeydik. Güzel bir hafta geçirdik ancak o hafta , hava şimdiki havanın aksine oldukça soğuktu. Çok fazla dışarıda vakit geçiremesek de tatilimiz genel olarak güzel geçti diyebilirim.
 
O hafta evde olduğum bir gün , şöyle güzel bir öğle yemeği keyfi yapmak istedim ve aklıma taze soğanlı yumurta yapmak geldi. Küçüklüğümden beri çok severim. Aslında , taze soğanın uzun yeşil yaprakları en lezzetli yeridir. Ama maalesef ,marketlerde hatta pazarda bile soğanın yeşil kısımlarını kısaltıp öylece satıyorlar.
 
Her neyse konuya dönecek olursak , sonra nedense yumurtayı taze soğan yerine pırasa ile yapmaya karar verdim. Benim için her ikisi de çok lezzetli oluyor. Pırasayı sevmeyen birisi bile   -ki ben de mesela zeytinyağlı pırasayı sevmem-  pırasa kavurmasını beğenir diye düşünüyorum.

 
Pişirme hazırlıklarını yaparken bir yanda da fotoğraf çekimi yapıp yapmama konusunu düşünüyordum. O kadar açtım ki , pırasalar kavrulurken ben de durmadan bir şeyler atıştırıyordum.
Mutlaka blog için birkaç fotoğraf çekmeliyim diye düşündüm ve yemek yemeyi kısa bir süre içi erteledim.

Pırasaları ince ince doğradım , tuz-karabiber ekleyip ve zeytinyağında kavurdum. Rendelenmiş permasan peynirini ekleyip , yumurtayı kırdım. Sonrası , keyifle muhteşem pırasalı yumurtamı yedim.
 
 
 

1 yorum:

  1. Bana ilk söylendiğinde, garip bir his oluştu ama denedikten sonra önyargının iyi bir şey olmadığına bir kez daha karar verdim :) Mutlaka denemenizde fayda var derim ...

    YanıtlaSil