15 Mayıs 2015 Cuma

HELLİM BURGER



Biz hellim peynirini genelde pazar kahvaltılarımızda kızartıp tüketiriz. Lezzetli ama tuzlu bir peynirdir benim için..

Daha önce birkaç cafede ve hamburgercide hellim sandwich ve hellim burger görmüştüm ancak hiç denememiştim. Evde kendim yapmaya karar verdim ve internetten birkaç araştırma yaptım. Aklıma yatan pişirme yöntemi ve tarif de bu oldu.  İtiraf etmeliyim ki bu kadar lezzetli olmasını beklemiyordum. Pişirdikten sonra yine sert ve tuzlu bir peynir ile karşılaşacağımı tahmin ediyordum.

Aksine , ekmeğin arasında yumuşacık ve leziz hellim peynirleri ortaya çıktı. Ben , burgerler için sadece domates ve marul kullandım. Peynir dilimleri çok büyük olmadığı için de minik ekmekler kullanmayı tercih ettim. Bu sayede peynirin lezzetini daha iyi alabiliyorsunuz hem de daha küçük porsiyon yemiş oluyorsunuz :)

 Bu küçük ekmekleri pastane ve marketlerin ekmek bölümlerinden kolaylıkla bulabilirsiniz.






Akşam oğlum okuldan döndüğünde mutfakta hamburgerleri görünce 'hamburger hamburger' diye bağırmaya başladı. Önce köfte sandı , ben de bir ısırık alıp bırakır diye düşündüm. Ama sonra hamburgerlerden bir tanesini bir güzel mideye indirdi. Ben de annelik duygularımla , 'Oh ne iyi ne güzel yedi , hem sağlıklı hem ev yapımı' diye kendi kendime sevinmedim değil :) 









HELLİM BURGER
  • 4 dilim hellim peyniri (kalın dilimler halinde kesilmiş)
  • 1 bardak un
  • 1 bardak galeta unu veya ekmek kırıntısı
  • 1 yumurta
  • 4 tane küçük hamburger ekmeği
  • Domates , marul

YAPILIŞI
Not: Ekmek kırıntılarını hazırlamak için ; fırını düşük ısıda ortalama 90-100 C 'de ve fanlı açın. Dilimlediğiniz ekmekleri tepsiye yerleştirip tamamen kuruyana kadar fırında kurutun. Geniş bir mutfak robotunda tamamen  ufalanana kadar çekin. Benim buzdolabımda mutlaka hazır bir kavanoz ekmek kırıntısı vardır. Özellikle köfte yapmak için elinizin altında her daim hazır ekmek sizi bekliyor olacak.
  1. Yumurtayı bir kasede hafifçe çırpın.
  2. Dilimlenmiş hellim peynirlerini önce una ardından yumurtaya batırın. Son olarak dilimlerin her yerini ekmek kırıntısı ile kaplayın. 
  3. Hava almayan bir kapta yaklaşık 30 dakika buzdolabında dinlendirin.
  4. Kızgın yağda hellim peynirlerini her iki tarafı altın rengi alana kadar kızartın. Fırını 80 C 'de ısıtın ve kapatın , kızarttığınız hellim peynirlerini bekletmeden fırına aktarıp 10 dakika kadar fırında beklemeye alın . Bu sayede hellim peynirleri yumuşak kalacaktır.
  5. Hellim peynirlerini fırından çıkarıp , ekmeklerinize yerleştirin. Domates , marul ve istediğiniz herhangi diğer garnitürlerle servis yapabilirsiniz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder