21 Mayıs 2015 Perşembe

PATATES MÜCVERİ


 
Siz de benim ki patatesin her türlüsünü sevenlerden misiniz?
 
Patates salatası , patates kızartması , patatesli yumurta , patates yemeği , ki bir de etli ise yememek mümkün değil. Gönül ister ki patates kalori açısından düşük olsun ve her gün yiyebilelim :)
 
Henüz patates mücverini denemediyseniz ve siz de mücver sevenlerdenseniz mutlaka bu tarifi de denemelisiniz.
 
 
 



Aşağıda tarifi her zamanki adım adım yazdım ancak öyle karmaşık zor bir tarafı yok. Bazı tariflerde patates çiğ olarak rendelenip kullanılıyor ama ben patatesi kısa bir süre içleri çiğ kalacak şekilde haşlayıp kullanmaktan yanayım. Bu sayede hem patatesleri rendelemeniz daha kolay oluyor hem de mücverleri pişirmek daha kısa süre alıyor.
 
Rendelenmiş patatesleri , doğradığınız otları bir kapta güzelce karıştırın ve zeytinyağında kızartın. Özellikle zeytinyağı kullanmanızı tavsiye ediyorum çünkü aroması ve lezzeti çok başka güzel oluyor. 
 
Dereotlu yoğurt sos kabak mücvere ne kadar yakışıyorsa , bence patates mücverinde de bir o kadar güzel oluyor. Benim favorilerimden biri de balkabağı mücveri. O da artık bir sonraki kış mevsimi için bloğa eklenecek tariflerden biri olacak.
 
 



 


PATATES MÜCVERİ 
  • 2 orta boy patates
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2-3 dal taze soğan
  • 1 yumurta
  • 4-5 dal maydanoz
  • Tuz , karabiber ,pulbiber

YAPILIŞI
  1. Patatesleri içleri çiğ kalacak şekilde yaklaşık 5-10 dakika haşlayın ve rendeleyin.
  2. Derin bir kasede ; patates , yumurta , un , ince kıyılmış taze soğan-maydanoz , tuz ve baharatları karıştırın.
  3. Yapışmaz bir tavada 2-3 yemek kaşığı zeytinyağını ısıtın. Hazırladığınız harçtan bir kaşık yardımıyla tavaya aktarıp üzerini bastırın. Önlü-arkalı kızartın.
  4. Dereotlu yoğurt sos ile servis yapın.























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder