28 Mart 2018 Çarşamba

NOHUT UNLU ÇİKOLATALI KURABİYE







NOHUT UNLU ÇİKOLATALI KURABİYE

Kullanılan bardak ölçüsü 240 ml'dir.

Malzemeler
  • 160 gr tereyağı (oda ısısında)
  • 1 adet (M) yumurta
  • 1 bardak nohut unu
  • 1/4 bardak kakao
  • 1 bardak hurma püresi
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü 
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  •  Bir çimdik tuz
Yapılışı:
  1. Bir kapta kuru malzemeleri ; nohut unu,kakao,karbonat ve tuzu karıştırın. 
  2. Tereyağı,hurma püresi,yumurta ve vanilya özütünü güzelce karıştırın.
  3. Kuru malzemeleri de ekleyip karıştırın. Kurabiye hamurundan biraz daha yumuşak bir kıvam oluyor.
  4. Önceden ısıtılmış 175 C fırında 8 -10 dak pişirin. Daha fazla fırında tutmayın. Kurabiyeleri fırından çıkardığınız hala biraz yumuşak olmalılar.
Not: Ben kendi yaptığım nohut ununu kullanıyorum. Marketlerde satılan hazır nohut unu hiç kullanmadım. Bu nedenle sıvıları emme özelliği farklılık gösterebilir. Hazır nohut unu kullanacaksanız unu azar azar ekleyiniz.
Ben son yaptıklarımın üstüne bitter çikolata parçaları ekledim. Fotolarda güzel çıksınlar diye. Çikolatalar olmadan da güzeller :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder