30 Temmuz 2013 Salı

ÇİKOLATALI&ÇİLEKLİ ÇITIR RULO


Küçükken anneannenim yaptığı baklavaları hatırlıyorum da..

Gerçekten ev baklavası dedikleri şey onlardı sanırım. İzmir seyahatimiz isimli yazıda annemim yaptığı zeytinyağında kızarmış börekler gibi bu baklavalar da zeytinyağı ile yapılırdı. Tahmin ettiğiniz gibi bizim evde de her şey zeytinyağı ile yapılıyor.

Tabi öyle benim gibi marketten hazır baklava yufkası alıp kullanmak yok. Kaldı ki henüz baklava yapma tecrübesine de sahip değilim.

Hamur bizzat yoğurularak hazırlanır ve  bildiğiniz büyük yuvarlak tahtalar üzerinde açılırdı. Oklava hareketlerini izlemek ise o zamanlar en büyük zevkimdi. Oklavaya sarılan hamuru kendinize doğru bir iki ve ardından aşağıya doğru son bir hamle ile çekip bırakıyorsunuz. Uygulamada çok başarılı olduğumu söylemem ancak teoride yapılışı kavramış gibi görünüyorum , öyle değil mi? Bir film izler gibi öylece izlerdim.

Bu baklavalar bildiğiniz hazır baklavanın aksine daha büyük parçalar şeklinde dilimlenir , içine ve üzerlerine bol susam serpilirdi. Dilimler de gerçek birer baklava şeklinde olurdu.





 
 
Artık benim etrafımda baklava hamuru açıp bu şekilde baklava yapan kimse kalmadı. Hazır baklava yufkası da oldukça pratik olduğu için sanırım çok fazla tercih ediliyor. 
 
Ancak bu incecik baklava yufkası ile oldukça farklı tatlılar da yapmak mümkün. Bu tarifi uzun zaman önce Lezzet dergisinde görmüştüm. Küçük birkaç değişiklik yaptım ve  blogda yayımlamaya karar verdim.

Peki nedir bu çikolatalı çıtırlar? 

İncecik baklava yufkası arasında sarılı çikolata-çilek ve badem üçlüsü...

Sadece çikolata ile yapıldığında da  güzel oluyor ancak çilek işin içine girince bence muhteşem oluyor.

Açıkça söylemem gerekirse, bu çıtır atıştırmalıkların bu kadar leziz olacağını tahmin etmedim. Piştikten sonra eşim ,ben ve oğlum epeyce fazla tükettik. 
 
Aslında bunlar yapılışı çok basit küçük tatlı atıştırmalıklar..

Piştikten sonra mutlaka taze tüketmenizi öneririm. Aksi takdirde çıtırlığını kaybediyor ve bu da yaptığımız tatlı için isteyeceğimiz en son şey.
 

 
ÇİKOLATALI&ÇİLEKLİ ÇITIR RULO
 
Malzemeler:
  • 100 gr bitter çikolata
  • 40 gr kıyılmış badem
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 160 gr çilek
  • 6 adet baklava yufkası
  • Eritilmiş tereyağı
  • Üzeri için pudra şekeri
 
Yapılışı:
  1. Fırını 180 C de ısıtın ve kullanacağınız fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
  2. Bitter çikolatayı benmari yöntemi ile  eritin. (benmarinin uygulanışı burada )
  3. Eriyince bademleri ve balı ekleyip , karıştırın.
  4. Çilekleri zar büyüklüğünde doğrayın.
  5. Yufkayı tezgaha serin. Üzerine fırça ile tereyağı sürün. Ortadan ikiye katlayın ve bıçakla 5 eşit parçaya ayırın.
  6. Her bir parçanın arasına 1 tatlı kaşığı kadar çikolatalı karışımdan ve doğranmış çilek koyup rulo şeklinde sarın.
  7. Hazırladığınız ruloları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin.
  8. Üstü hafif pembeleşinceye kadar 5 dakika pişirin.
  9. Soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpip servis yapın.




1 yorum:

  1. Favorilerimden, şiddetle tavsiye ediyorum... sıcakken yenduginde ağızda eriyor, hımmmmm, ağzım sulandı bak şimdi :)

    YanıtlaSil