9 Ekim 2017 Pazartesi


BULGURLU ISPANAK KÖFTESİ




Ispanak köftelerinin ilham kaynağı evdeki ufaklık - iki numara :) Köfteyi son zamanlarda isteksiz yemeye başlayınca farklı yöntemler daha doğrusu tarifler denemeye başladım. Bu tarif tam da böyle bir zamanda ortaya çıktı aslında.. Köfteleri çok beğenince baharat oranını arttırıp diğer ev halkına da yaptım.

Bulgurlu köfteleri ben zaten oldum olası severim.. Aslında bu köfteleri buna benzer şekilde annem de yapar. İnce kıyılmış satır kıyması,patates ve bulgur ile yapıp közde veya yağsız tavada pişirir. Bir ara bu tarifi de bloğa eklemeyi planlıyorum.





 Ben , ıspanak ve kırmızı etin emilimini azaltmaması açısından köfteleri özellikle domates sos ile yemeyi tercih ediyorum. Mükemmel bir ikili olduğunu söylemem gerekiyor. Özellikle evdeki ufaklıklar için siz farklı altarnatifler üretebilirsiniz.



BULGURLU ISPANAK KÖFTESİ

Malzemeler
  • 250 gr kıyma
  • 1 çay bardağı kısırlık ince bulgur
  • 2 demet ıspanak
  • 1 adet soğan
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Karabiber,Kimyon,Pul biber
Yapılışı
  1. Bulguru üzerini geçecek kadar kaynamış su ilave edip ıslatın.
  2. Ispanakları yapışmaz bir tavada suyunu çekene kadar kısık ateşte kavurun.
  3. Kıymayı bulgur,ıspanak,tuz ve baharatlar ile yoğurun.
  4. Minik yuvarlak köfteler yapıp üzerine hafifçe bastırıp düzleştirin.
  5. Az zeytinyağı eklediğiniz tavada arkalı önlü pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder