2 Ekim 2017 Pazartesi


ÇİKOLATA DOLGULU KURABİYE


Şunu farkettim ki , çok ama çok uzun zamandır blog yazısı yayınlamamışım. Son blog yazımdan bu yana hatırı sayılır bir dünya değişiklik oldu hayatımda.

2. çocuğa hamilelik , hamilelik ve bir çocuk sahibi olmak ne zormuş derken iki çocuklu hayata hızlı bir geçiş... Son bir yıldır 2 çocuklu hayat:) Her zaman toz pembe değil ama güzel.

Bu dönemde instagram hesabımdan -@melengec-food-blog- bazı paylaşımlar yapmaya devam ettim. Evde iki çocukla çok kolay olduğunu söyleyemem.
Ama eğer seviyorsanız ve zevk alıyorsanız yaptığınız işten o zaman vakit yaratılıyor ve bir şekilde oluyor. Sadece daha yavaş ilerliyor bazı şeyler , tıpkı benim bloğumda olduğu gibi :)



Tarife gelecek olursak ; Tuna'nın içi çikolatalı bir kurabiye sipariş etmesiyle başladı. Bir iki tarif buldum , yaptım ama çok sevmedim.
Birkaç değişiklik ile ortaya bu tarif çıktı ve tam isteğim gibi oldu.

İçi nemli ve ısırdığınızda ekstra akışkan bir çikolata.. Tuna memnun ben memnun :)

Tarif defterime çoktan eklendiği için sadece instagramda kalmamalı blogda da olmalı diye düşündüm.

Tarif ile ilgili birkaç hatırlatma ;
Emer şekeriniz yoksa aynı ölçüde beyaz şeker ile yapabilirsiniz. Ben içi için , kurabiyeler soğuduğunda da akışkanlığı kaybolmadığı için bitter fındık ezmesi kullandım.
Pişmediğini düşünüp fırında çok fazla tutmayın aksi halde nemli ve yumuşak olmayacaktır.





ÇİKOLATA DOLGULU KURABİYE

Kullanılan bardak ölçüsü 240 ml'dir.

Malzemeler
  • 200 gr tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 2 bardak un
  • 2 yumurta
  • 1/2 bardak toz şeker
  • 1/2 bardak esmer şeker
  • 3/4 bardak kakao
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • Bir çimdik tuz
  • 1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi
  • Bitter fındık ezmesi yada  herhangi bir çikolata sosu
  • Damla çikolata

YAPILIŞI
  1. Fırını 170 C de ayarlayın.
  2. Bir kasede ; un,kakao,karbonat ve tuzu karıştırın.
  3. Derin bir kapta ; tereyağı ve şekeri krema haline gelene kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ilave edip çırpmaya devam edin. Bu aşamada vanilyayı da ekleyip karıştırın.
  4. Hazırladığınız kuru malzemeleri de karışıma ekleyip spatula ile karıştırmaya devam edin.
  5. Buzdolabında yarım saat kadar dilendirin.
  6. Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp parmağınızla çukur açın ve içine bitter çikolatalı fındık ezmesinden 1 çay kaşığı kadar yerleştirip dikkatlice kapatın ve tekrar yuvarlayın. Üzerini damla çikolata ile süsleyin.
  7. Fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirin. Yaklaşık 10-12 dakika üstü sertleşene kadar pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder